Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jelenia Góra: Zniknął most na Bobrze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
23-02-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gotowski.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jelenia Góra: Zniknął most na Bobrze
fot. Gotowski.pl
Zakończyła się rozbiórka najstarszego mostu w Jeleniej Górze na Bobrze. Na jego miejscu powstaje już nowy obiekt w kształcie zbliżonym do historycznej przeprawy. Będzie on częścią południowej obwodnicy Jeleniej Góry.

– Na koniec grudnia stary most został zamknięty – mówi zastępca dyrektora technicznego d.s. produkcji w firmie Gotowski, Paweł Pietraszak. – Cały ruch przełożyliśmy na sąsiedni, nowy obiekt. Docelowo ma on służyć pojazdom jadącym w stronę węzła Grabarów. Na razie odbywa się na nim ruch wahadłowy w obu kierunkach. Część przeprawy musieliśmy zarezerwować dla maszyn pracujących przy rozbiórce starego mostu i stawiania nowej przeprawy – dodaje.


– Rozbiórka mostu właśnie się zakończyła. Równocześnie rozpoczęliśmy też tak zwane głębokie fundamentowanie. W dno rzeki zostaną wbite pale, które będą przenosiły obciążenia budowli na niżej położone warstwy nośne. Wraz z drugim mostem musimy tez dokończyć sąsiedni przepust. Pełni on funkcję rezerwową na wypadek wystąpienia powodzi – mówi Paweł Pietraszek.

 


Większy widok mapy


Na przełomie stycznia i lutego podwieszona została płyta wiaduktu do łuku na węźle Grabarów. Na wiadukcie nad torami oraz estakadzie nad ul. Łomnicką trwają już prace wykończeniowe. Na obu obiektach montowane są barieroporęcze i balustrady.


Łagodna zima ułatwiła prowadzenie robót. – Miało to spore znaczenie w przypadku mostu na Bobrze. Temperatury utrzymujące się powyżej 5 stopni pozwalały na prace z użyciem betonu. Niskie temperatury nie miały większego wpływu na prace przy innych obiektach. Takie roboty jak montaż barieroporęczy, balustrad, podwieszanie płyty wiaduktu do łuku moglibyśmy wykonywać także przy niższej temperaturze. Dopiero gdy słupek rtęci spadał do minus 15 stopni większość prac była wstrzymana – dodaje Paweł Pietraszak.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5